Dyslectici hebben baat bij grotere letterafstand | Kennislink

See on Scoop.itOnderwijsRSS

Een team van Italiaanse en Franse onderzoekers onderzocht het effect van een grotere letterafstand op de leesvaardigheid van dyslectische kinderen. De resultaten werden deze maand gepubliceerd in het tijdschrift PNAS. Zowel op accuraatheid als op leessnelheid scoorden de kinderen beter wanneer de letters wijder uit elkaar stonden.

See on www.kennislink.nl

Over onderwijsRSS

@OnderwijsRSS Nederland http://www.netvibes.com/onderwijsrss#Startpagina http://www.symbaloo.com/mix/onderwijsrss http://www.scoop.it/t/onderwijsrss Bekijk alle berichten van onderwijsRSS

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: